Nieuws Een B2B ecommerce portal maakt inkopen gemakkelijker

Een B2B ecommerce portal maakt inkopen gemakkelijker

-

Als je een winkel hebt, dan zul je inkopen moeten doen. Je moet immers wel artikelen op voorraad hebben, een lege winkel trekt geen klanten, dat weten we allemaal. Maar wat nu als je de bevoorrading van je winkel op orde hebt, maar de rest niet? Dan heb je alsnog een probleem. Je zult dan op zoek moeten naar een groothandel die dit soort artikelen verkoopt. Een B2B groothandel webshop kan dan zorgen dat jij ook deze materialen snel weer op voorraad hebt. Maar ook zo'n groothandel moet weer spullen op voorraad hebben en dan is vooral overzicht belangrijk.

Een B2B ecommerce portal zorgt voor overzicht

Een B2B groothandel webshop heeft veel artikelen op voorraad. Het is echter belangrijk dat je snel kunt zien of het artikel dat je wilt bestellen ook leverbaar is. Zo'n groothandel is er alles aan gelegen om duidelijkheid te scheppen. Liefst al bij de eerste muisklik. Want wat voor een groothandel belangrijk is, is minstens zo belangrijk voor een kleine boutique: het moet in één oogopslag duidelijk zijn wat er te koop is. Door een goed B2B ecommerce portal in te richten zorgt een groothandel ervoor dat klanten overzicht krijgen over en inzicht krijgen in de voorraad, de levertijden en de verschillende opties.

Zo'n portal kan toegespitst worden op een bepaalde klant

Als een bepaalde klant telkens hetzelfde bestelt, bijvoorbeeld een horeca-onderneming die regelmatig spoelmiddel voor glazen geleverd wil hebben, dan wil zo'n klant niet iedere keer het complete menu moeten doorlopen. Door een goed B2B ecommerce portal in te richten kan deze klant, na inloggen op jouw B2B groothandel webshop, direct zien wat er de vorige keer besteld is en dan deze bestelling herhalen. Je kunt dan ook nog gerichte aanbiedingen doen, specifiek voor deze klant. Ook is het mogelijk om extra informatie te verschaffen. "Bedrijven die dit spoelmiddel bestelden, bestelden ook…".

Zorg dat het logisch is

Een aanbieding is pas een goede aanbieding als het de klant aanspreekt en dan ook een extra bestelling plaatst. Bied je bij het spoelmiddel voor de glazen ook luierdoekjes aan? Dan gaat het hele concept "aanbieding" verloren. Maar een kinderopvangorganisatie zal juist interesse hebben in luierdoekjes en niet in spoelmiddel voor glazen. Door het B2B ecommerce portal goed in te richten op de individuele klant, zorg je voor een grotere klanttevredenheid en dus voor terugkerende klanten. Je maakt het je klanten op deze manier namelijk een stuk gemakkelijker om even een bestelling te plaatsen. Je klanten zien direct of het artikel voorradig is en wat de levertijd zal zijn.

 

Laatste Nieuws

Wat je moet weten voor je een kat in huis haalt

Als student kijk ik uit naar het moment dat ik eindelijk een huisje voor mezelf heb. Want een van...

Nooit meer teveel betalen voor grootzakelijke energie: 3 tips

Nederlandse ondernemers zijn net als gewone mensen: zij besparen het liefst zoveel mogelijk op alle uitgaven, maar dan voor...

Slim geld verdienen? Denk aan forex trading!

De valutamarkt is verreweg de grootste financiële markt ter wereld. Daar zit dus veel geld in. Om erin mee...

Access Management van Ivanti

In de zich eeuwig voortbewegende wereld van IT zijn trends als 'Internet of Things' (IoT), mobiliteit en het gebruik...

Beste beautyroutines voor mannen

Beautyroutines, alleen het woord al klinkt heel erg vrouwelijk. Natuurlijk niets iets waar échte mannen zich mee bezig houden....

Vier gevaren voor je tuin

Tuinen behoren al tot de menselijke samenleving voor meer dan 4000 jaar. De vroegste voorbeelden van een hortuscultuur zijn...

Speciaal voor jouRELATED
Gerelateerde Artikelen