Steeds meer ondernemers maken de stap van offline naar online en ook steeds meer diensten verplaatsen zich naar de online wereld. Waar vroeger mensen het liefste offline hun zaken deden en regelden, is anno 2020 online populairder dan ooit. Online biedt natuurlijk ook dat stukje gemak en efficiëntie die veel mensen in hun drukke leven nodig hebben. Met de opkomst van online, kwamen ook gelijk marketingpartijen in actie om ondernemers te helpen bij het opbouwen van een duurzame online strategie. Anno 2020 zijn er enorm veel soorten SEO bureau's en elk SEO bureau pakt een online strategie weer op zijn eigen manier aan. Ben jij die online ondernemer en ben je benieuwd wat een SEO bureau voor jou kan betekenen? Dan is het goed om dit blog te lezen om zo te achterhalen wat een SEO bureau nou precies doet en wat dit bureau nou ook specifiek voor jou kan betekenen!
Zoekmachine optimalisatie
SEO staat voor Search Engine Optimization en wordt in het Nederlands vertaald als zoekmachine optimalisatie. De naam zegt het gelijk ook al, een SEO bureau gaat jouw website zo optimaliseren dat deze zo geschikt mogelijk is voor de zoekmachine. Dit is niet simpelweg even een schuifje aanzetten en jouw website is geoptimaliseerd. Nee dit is een langdurig proces en wordt vaak ook wel gezien als een marathon van continu analyseren en optimaliseren. Zoekmachine optimalisatie begint vaak bij een technische analyse van een website, hier komen allerlei problemen, waarschuwingen en noemenswaardige zaken naar boven die opgelost moeten worden. Daarna wordt er vaak een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Dit onderzoek is gebaseerd op de zoekintentie van een (potentiële) klant en gebaseerd op de producten of diensten die een ondernemer levert. Aan de hand van dit onderzoek wordt er content geschreven en hierdoor zal een website gaan ranken op bepaalde zoekwoorden.
Offpage
Alles wat bovenstaand in een notendop staat wordt geschaard onder de noemer onpage optimalisatie. Naast onpage optimalisatie is ook offpage optimalisatie van groot belang. Hierbij wordt er actief gewerkt aan het linkprofiel van een website. Het linkprofiel bestaat uit allerlei verwijzende links die vanaf andere domeinen naar de website van een ondernemer linken. Deze links worden als het ware gezien als een soort stemmen die de zoekmachine laten zien dat er op een bepaald zoekwoord en URL iets gebeurd. Dit zal uiteindelijk doorwerken in het verhogen van de ranking van een zoekwoord. Uiteraard is dit slechts in een notendop wat een SEO bureau doet, maar ze kunnen nog zoveel meer. Ben je benieuwd wat ze voor jou kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op met bijvoorbeeld TheSEOfamily!